Automotokluv Jihlava bude v letošním roce pokračovat v pořádání motocyklové Jízdy pravidelnosti a naváže také na loňský první ročník srazu a výjížďky pro historické automobily i motocykly Ježkova jízda. Po víceleté odmlce hodláme obnovit Jízdu medvěda Brtníka. Na dalších dvou akcích budeme participovat. Bližší inforamce budeme postupně doplňovat, rovněž i na facebooku automotoklubu www.facebook.com/AMKJI.
Letošní ročník mezinárodního závodu vytrvalosti se jel ke stodvacátému výročí narození automobilového závodníka Bohumila Turka a jeho termín připadl na 11. až 14. srpna. Závodu se účastnilo 118 posádek z Německa, Slovenska a Česka. Byly pravé letní dny s teplotou kolem 27 stupňů, a tak stroje i jejich posádky dostaly pěkně zabrat.
Letošní 18. Ariel rally se konala od 29. července do 1. srpna na Vysočině a hlavní pořadatelé byli bratři Duškovi. V našem autoklubu jsou také členové Českého Ariel klubu, a tak jsme přiložili ruku k dílu. Hlavní stanoviště celého podniku bylo v turistické chatě na Čeřínku a ti, co se nevešli, byli ubytováni v chatkách Kováren. Od čtvrtečního odpoledne se sjížděli účastnící srazu. Přijeli i hosté rakouského a slovenského Ariel klubu rovnou z rakouské Ariel rally.
Veterán klub Úsobí pořádal 3. července závod do vrchu a v zámecké zahradě se konal 9. sraz značky NSU, kterou pořádá rodina Dvořákova. Vyjížďka strojů NSU byla do Větrného Jeníkova, kde jsme navštívili muzeum R.A.F., umístěné na místním zámku, a po obědě jsme se vrátili do Úsobí.
V sobotu 8. srpna 2020 jsme se s několika vozidly zúčastnili výjezdu při kterém jsem měli hned tři cíle. Prvním bylo setkání historických vozidel - XV. Memoriál Fr. Proseckého sen. v Bystřici nad Pernštejnem. Druhý byl Retro den ve Svratce a třetí byla návštěva Veteran klubu Úsobí, který pořádal akci v kempinku u rybníka Velké Dářko.
Pro ty co Mannheim nic neříká tak úvodem, je to největší burza Veteráma s výstavou v celé Evropě, potkáš tam prodejce od Finska až po Španělsko a je jen jednou do roka. Vše se odehrává na volné ploše za letištěm v areálu výstavišť, něco na asfaltu, něco na zámkové dlažbě něco jen drobném štěrku, kopisti a replikáři jsou v halách, podobně něco jak Brněnské veletrhy, ale kapánek větší asi tak 5x. Letos to bylo 11-13. října a návštěva je opravdový zážitek.
Na svatého Václava se jel závod do vrchu Brno – Soběšice, jehož kořeny sahají až do roku 1924. O oživení závodu Brno - Soběšice se postaral brněnský Veterán Automoto Club v roce 1974 jízdou do vrchu historických vozidel. Zázemí závodu poskytuje už léta zahradní park USP Kociánky. Pro účastníky i návštěvníky závodu je tato akce svátek, kde potkáte osobnosti z veteránského světa a k vidění jsou stroje z předválečného období.
Ve čtvrtek 13. června v 5:30 hodin byl odstartován od budovy Autoklubu České republiky 50. ročník vytrvalostního závodu 1000 mil. Několik foto z jedné průjezdních kontrol, která byla na náměstí v Polné. Čas kontroly čtvrtek 10:30 hodin a dál. Pro diváky celou akci moderoval starosta Polné pan Jindřich Skočdopole.
12. ročník Veteránské Revue v Telči se konal 11. května na náměstí Zachariáše z Hradce. Ani deštivé počasí ale nezastavilo sobotní program, který nabízel dobovou módní přehlídku, jízdy členů místního klubu Velocipedistů a ukázku zásahu s historickou stříkačkou dobrovolných hasičů z Hodic.
Chtěl jsem si zkusit něco víc než jednodenní vyjížďky. V zimě mě pěkně popíchla manželka, když řekla, že na dovolenou do Řecka se svými zdravotními neduhy nemůžu, co kdyby tam na mě některý skočil. Odpověď byla jednoduchá, a to, že si teda zajedu na motorce do Itálie na kafe, a když jsem od Havlíčkova Brodu, tak tedy do Brixenu.
A je tu další ročník Jízdy nepravidelnosti, který se konal 18. srpna v Dobroníně. Bylo teplé dopoledne a na závod se sjelo 22 jezdců, někteří v tričku a kraťasech. Startovní pole obsadily většinou motocykly Jawa a ČZ, ale byly vidět i zahraniční značky NSU, BSA, Ariel, s nejstarším motocyklem Peugeot 108 250 z roku 1929.
Nalezeno 91 článků.