Publikováno dne: 11 August 2021 Autor: Eduard Marek
Letošní ročník mezinárodního závodu vytrvalosti se jel ke stodvacátému výročí narození automobilového závodníka Bohumila Turka a jeho termín připadl na 11. až 14. srpna. Závodu se účastnilo 118 posádek z Německa, Slovenska a Česka. Byly pravé letní dny s teplotou kolem 27 stupňů, a tak stroje i jejich posádky dostaly pěkně zabrat.
Od středečního odpoledne probíhala v Opletalově ulici v Praze za hojné účasti diváků přejímka vozů. První etapa se odstartovala 12. srpna od budovy Autoklubu v 6 hodin ráno a tento legendární závod se jel na trase z Prahy přes Brno, Bosonohy a Hodonín do Bratislavy za běžného provozu. 13. srpna o půl deváté se startovalo v Bratislavě na 500 km slovenských. Návrat byl z Bratislavy po trase Hodonín, Slavkov, Přibyslav a Čáslav zpět do Prahy k Národnímu technickému muzeu, kde závod končil.
My jsme si na přehlídku veteránských skvostů počkali na časové kontrole v Polné a bylo se na co koukat.
Start. číslo | Typ | Řidič |
1. | Aero 500 r.v. 1932 | Jan Taubel CZ |
6. | DKW Autounion F5 cabrio r.v.1936 | Jacek Strachota PL |
9. | Austin Seven r.v. 1936 | Karel Petschke CZ |
12. | Sénéchal SS r.v.1924 | Karel Kupka CZ |
19. | Walter Sodomka Junior r.v. 1933 | Martin Dlhopeček CZ |
42. | MG Magnette r.v. 1936 | Petr Kubík CZ |
49. | Bugatti T 35 r.v. 1926 | Standa Profeld CZ |
74. | Aero 50 r.v.1938 | Arnošt Nezmeškal CZ |
86. | Tatra 86 r.v. 1948 | Radim Skala SK |